Je eigen bedrijf starten en ook zelf aan de slag met je marketing en promotie? 
Superleuk natuurlijk, je eigen blog, Instagram of Twitter-account. Maar hoe bereik je je doelgroep nu echt?

Je kan oneindig veel tijd besteden aan leuke posts op Instagram, Twitter, Facebook, LinkedIn, Snapchat, Pinterest, YouTube ofGoogle+, en dan zijn er nog veel meer opties. Maar waar heb je nu echt wat aan? Hieronder geef ik je enkele tips die je helpen bij het kiezen van én het gebruik van social media.

Wat is je doel?

Voordat je allerlei accounts aanmaakt, is het goed om voor jezelf te bedenken wat je doel is. Wil je een enorm grote groep volgers, of wil je bijvoorbeeld laten zien wat je kan? Wil je via social media makkelijk in contact te komen met je klanten/opdrachtgevers? Wil je volgen wat er speelt binnen jouw doelgroep of je concurrenten in de gaten houden? Bij ieder doel past weer een ander type social media.

Welke social media zet je in?

Het kan best lastig zijn om te bedenken waar je doelgroep zit en hoe je deze het beste gaat bereiken. Je kan hiervoor kijken wat je concurrentie doet, welke accounts gebruiken zij en doen ze dit succesvol? Je kan het ook gewoon uittesten. Ik raad je in ieder geval aan een LinkedIn bedrijfspagina te maken en je ook te registreren voor Google Mijn Bedrijf. Je hoeft hier niet heel actief dingen voor te gaan schrijven, maar beide pagina’s zorgen er wél voor dat je via Google beter vindbaar bent. Er zijn bovendien geen kosten aan verbonden. Bedenk ook heel goed hoeveel tijd je wilt besteden aan het up to date houden van social media, zodat je het allemaal nog wel kunt bijhouden. Maak dus niet te veel accounts aan.

Zelf focus is mij voornamelijk op Facebook, Instagram, LinkedIn en YouTube.  Het is voor mij een visitekaartje, hiermee kan ik laten zien wie ik ben en wat ik voor jou kan betekenen.

Hoe werkt het precies?

De verschillende social media hebben hetzelfde doel als jij, namelijk dat ze succesvol worden ingezet. Ze hebben daarom allemaal uitgebreide handleidingen geschreven over alle mogelijkheden en hoe alles werkt. Neem ze eens door en kijk wat er voor jouw stichting of onderneming handig is.

Blijf up to date!

De verschillende social media zijn continu in beweging. Ze vernieuwen om de concurrentie voor te blijven. Wat vorig jaar kon, kan nu niet meer, maar heeft plaats gemaakt voor weer iets nieuws. In een training op maat kan ik jou of het team van je stichting of onderneming bijpraten, met de nieuwe features die op jouw bedrijf of onderneming van toepassing zijn.

Meer informatie? Neem geheel vrijblijvend contact met mij op.