Je website is een online visitekaartje. De vraag is: ga je zelf je website maken, of laat je dit doen? Ik heb gekozen om mijn website zelf te maken. Hierbij een paar afwegingen.

Prioriteiten

Een online visitekaartje is voor mij heel belangrijk. Mijn doel is jouw zichtbaarheid vergroten en dus wil ik zelf ook goed zichtbaar zijn. Online en offline. Mijn website zie ik daarom als een hoge prioriteit. Maar het is natuurlijk goed mogelijk dat jij een andere prioriteit hebt. Als jij het bijvoorbeeld voornamelijk moet hebben van je netwerk, dan kun je er ook voor kiezen een ijzersterk LinkedIn profiel te maken. Kortom, wat is jouw prioriteit?

Wat kan jij jezelf veroorloven?

Deze website heb ik zelf gemaakt met WordPress, met behulp van veel tutorials. Dit heeft veel van mijn tijd gekost, maar zo bespaar ik nu wel middelen om in de toekomst een webdesigner in te huren. Want webdesign is niet voor niets een vak. En websites verouderen snel.

Ik heb door de jaren heen veel ervaring opgedaan in het onderhouden van websites. Ik wist daarom precies hoe mijn website er uit moest komen te zien, wat er op moest staan en dat ik in staat ben dit zelf te maken. Termen als widgets en plugins zijn mij, net als het schrijven in HTML, niet onbekend. Maar als jij nu denkt: waar gaat dit over? Dan is het zeker de afweging waard om je website te laten maken. Een goede webdesigner denkt namelijk met je mee en weet hoe je websites gebruiks- en zoekmachinevriendelijk maakt. Het bespaart je tijd, die jij kan besteden aan opdrachten.

Wil jij zelf een eenvoudige en goed werkende website maken? Dan raad ik je WordPress aan. Kies daarbij wel een betaald ‘Theme’, daarmee heb je veel (mooiere) mogelijkheden. Schrijf daarbij ook een heldere briefing voor jezelf of voor diegene die je hierbij helpt. Dit helpt je bij het behouden van het overzicht en geeft je een doel.

Dus de vraag is eigenlijk: wil je tijd óf geld investeren?